RENK ETKİNLİĞİ, ÇOCUĞUMUZA RENKLERİ NASIL ÖĞRETİRİZ?

Evde çocuğumuz ile geçirdiğimiz kaliteli zamandan daha değerlisi var mı? 0-6 yaş arası çocuğumuz ile ne kadar çok oyun oynayıp etkinlik yaparsak o kadar gelişimine katkıda bulunmuş oluruz.

Eğitimin önce evde anne ve baba ile oyun oynayarak başladığına inananlardanım.Biz bu hafta sonu ailecek renk oyunu oynadık. Renkleri tanımaya başladık.




Yapılan çalışmalarda bebeklerin doymuş ve sıcak renklere ilgi gösterdikleri belirlenmiştir. Bunun sebebinin sıcak renklerin dalga boylarının kısa olması, yüksek titreşimli olmaları ve insan gözünün ağ tabakasına ilk önce gelen renkler olmalarıymış.

Çocuklar 18. Aydan itibaren yavaş yavaş renkleri ayırt etmeye başlarlar. 2 yaşından itibaren tamamen renkleri seçebilecek konuma gelirler. 

Çocuklarımıza ilk önce kırmızı, mavi ve sarı gibi sıcak renkleri, ana renkleri öğretmeliyiz. Ara renklere,  ana renkleri tam olarak öğrendikten sonra geçmeliyiz.

Batur 15 aylık bir bebek fakat gelişimi yaşıtlarından önde gittiği için ben bu hafta sonu çocuklarla renk etkinliği yaptım ve çok eğlendik. Batur sarı rengi tam olarak öğrendi. Farklı bir renge geçmeden diğerini öğrendiğinden emin olmanızı tavsiye ederim.

Evde daha sonra kullanırım diye ayırdığım kahve makinasının kutusu benim bu etkinliğimin başrol oyuncusu oldu. Evinizde ki herhangi bir mukavva kutuyu kullanabilirsiniz. Orkun artık 6 yaşında olduğu için tüm etkinliği o yaptı diyebilirim. Ben sadece yardımcı oldum. Kutunun üzerine daireler çizdi. Daha sonra o daireleri kestik, kesmesinde yardımcı oldum. Bizim kutumuz renkli olduğundan üzerine beyaz resim kağıdı yapıştırdık. Ve Orkun hepsini boyadı. Daha sonra resimde ki gibi her bir renkteki topu o renkteki dairenin içine attık ve her seferinde rengini üzerine basarak söyledik.



Oynarken ben sadece yanlarında gözlemci olarak bulundum. Birlikte çok eğlendiler. Orkun abiliğinin doruklarına çıktı.’’Hayıyyy Batur kırmızı topu kırmızı olan daireye atacaksın’’ şeklinde öğretmenlik taslamak çok hoşuna gitti. Batur’da abisi ile renkleri öğrenmeye başladı. Tabi onlar oyunu daha da geliştirip basket atmaya çalışmalar, kutunun içini açıp parti yapıyoruz diyerek tüm topları yere saçmalar, aklınıza gelebilecek her şekilde yaklaşık 1,5 saat oynadılar. Uzun bir süre bu etkinliğe devam edeceğiz gibi gözüküyor. Ben de onlar oynarken dinlenme vakti buldum.




Orkun mutlu, Batur mutlu, ben en mutlusuyum! Günün kazananı esereklianne oldu. Arada yaş farkı olduğu için (5) çocuklarımı ortak bir paydada buluşturacak etkinlikler bulmaya çalışıyorum. Bu hem birlikte kaliteli zaman geçirmemize hem de aralarında ki kardeşlik bağının güçlenmesine sebep oluyor. 


Yapması çok kolay ve oynaması çok zevkli bir etkinlik. Tüm aile fertleri ile oynayabilirsiniz. Kesinlikle öneriyorum. İnstagram adresim esereklianne,  takip etmeyi unutmayın!Son olarak size renklerle ilgili bir tekerleme...

Mır mır mır benim adım sarıdır muzu severim çok çok yerim.
Dır dır dır benim adım kırmızıdır çileği severim çok çok yerim.
Şil şil şil benim adım yeşil çiçeği severim ona iyi bakarım.
Cu c ucu benim adım turuncu portakalı severim çok çok yerim
Vi vi vi benim adım mavi denizi severim çok çok yüzerim.
Be be be  benim adım pembe pembe gülü severim anneme hediye ederim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DUYUSAL OYUN-JÖLE HAVUZU YAPIMI

GEOMETRİK ŞEKİLLERİ NASIL ÖĞRETİYORUM? ETKİNLİK.

EVDE MUKAVVADAN OYUNCAK YAPIMI (OTOPARK VE OTO YIKAMA )