GEOMETRİK ŞEKİLLERİ NASIL ÖĞRETİYORUM? ETKİNLİK.

Çocuklarımız ile oyun oynarken bir şeyler öğretebilmemizin tek ve en etkili yolu aktivite yapmaktır.

Özellikle şekiller,sayılar ve renkleri öğretirken evde yapacağımız basit etkinlikler öğrenmesine ve öğrendiklerinin kalıcı olmasına çok yardımcı olmaktadır.

Batur 17 aylık olmak üzere yavaş yavaş şekilleri öğretmeye başlamanın zamanı geldi.Bu hafta ve önümüzdeki hafta gün içerisinde sıkmadan ara ara yaptığım bu etkinlikler ile oynatmayı planlıyorum.

İlk etkinliğim için dil çubukları ve sıcak silikon kullandım.Dil çubuklarını kırtasiyeden satın aldım.Renkli olanları görsel açıdan daha dikkat çekici olması için tercih ettim.Geometrik şekil verdiğim dil çubuklarını sıcak silikon ile bir gece önceden yapıştırdım.Yapımı çok basit ama oynaması çok zevkli bir oyun oldu.










Kafasına da taktı,koluna da geçirdi evde elinde gezintilere de çıktı.


2. etkinlik ise Batur geometrik şekillerden oluşan puzzle'ı yapmakta zorlanınca aklıma geldi.

Bu etkinlik için gerekli malzemeler,keçe,yapışkan cırt,mukavva ve sıcak silikon.Önce arkası kendinden yapışkanlı keçemi mukavvanın üzerine yapıştırdım.Keçeden geometrik şekiller kestim.Aynısını mukavva üzerinde de yaptım.Önce mukavvadan kestiğim şekilleri sıcak silikon ile keçeye yapıştırdım.Sonra hem mukavvaya hemde şekilli keçelerime cırtları yine sıcak silikon ile yapıştırdım.Sonuç görselde ki gibi oldu.








Batur keçe ile oynamayı takıp çıkarmayı çok sevdi.Oldukça etkin bir öğretme metodu oldu.İki etkinliği de evde yapmanızı tavsiye ederim.



Ne demiştik ''Emeksiz yemek olmaz''...Bol oyunlu,cicili,bicili günleriniz olsun.

Yorumlar

  1. Blogunu yeni görme fırsatım oldu. Çocuklarınla birlikteyken de bir kez gördüm. Ancak buradan okuduklarımla ve görüştüğümüzde dinlediklerim ne kadar bilinçli, çocuklarının sağlam karakterli ve sağlıklı bireyler olması için ne kadar çaba harcayan bir genç kadın olduğunu görmeme yetti. Söyleyebileceğim tek şey var tebrik ediyorum. Gerçekten çocukların çok şanslı iki minnoş. Hepinizi canı gönülden kucaklıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim:).Güzel düşüncelerin ve harika yorumun ile beni çok mutlu ettin.Sizlerin çok daha iyisini yapacağınıza hiç şüphem yok.Sevgiler...

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

DUYUSAL OYUN-JÖLE HAVUZU YAPIMI

EVDE MUKAVVADAN OYUNCAK YAPIMI (OTOPARK VE OTO YIKAMA )