SİNEKLERLE MÜCADELE YOLLARIMIZ



Yaz aylarının çilesi annelerin ve bebeklerinin korkulu rüyası sinekler. Bu sene yaz geç geldi ama sinekler tam zamanında bizimleydi. Yaz bittiğinde de sinekler maalesef son ana kadar direnecek ve hep çocuklarımızı bulacak. 

Biz ne yapıyoruz?

Biz evin içerisinde doğal yöntemlerle korunmayı tercih ediyoruz. Orkun doğduktan sonra kimyasallar olmadan bunu nasıl yaparız dedik ve kolları sıvadık. Yazlıkta Orkun’un ilk senesinde sinek çok fazlaydı ve çok uğraştırdılar bizi. İnternet araştırması ve büyüklerin tavsiyeleri ile yaklaşık 5 yıldır her yaz bu yöntemleri uyguluyoruz.

Dışarı çıktığımızda ise kullandığımız organik bir ürün var. Taşıması pratik ve kenelere karşı da etkili bir ürün. En büyük korkularımdan biri de çocuklara parkta, bahçe de, çimen de kene yapışmasıdır.

Ev içi Doğal yöntemlerim;

1.Bir limonu ikiye kesiyorum ve üzerine belli aralıklarla karanfilleri saplıyorum. Yattığımız odalara koyuyorum. Yarım limonu yaklaşık 3-4 gün kadar kullanıyorum. Eğer evde limon kalmadıysa  kullandığım limonun suyunu sıkarak  o geceyi kurtarıyorum. Suyunu sıktıktan sonra sıcaklarda çok fazla dayanmıyor. O yüzden sıkarak kullanmak çok tercih ettiğim bir yöntem değil.

2.Heryerde bulabileceğiniz fıs fıs spreylerden edinin. Yapı marketler ya da nayloncularda bulabilirsiniz. İçerisine 1 limon sıkıyoruz, 50-60 damla limon yağı,1 çay kaşığının ucu ile karbonat ve su ekliyoruz. Hem doğal ve güzel bir oda spreyi oluyor hem de ortamdaki sinekleri uzaklaştırmada gerçekten etkili. Bu karışımı buzdolabında saklıyorum hem serinletiyor hem de bozulmasını önlemiş oluyorum. Zaman zaman araba içerisinde kullandığım bile olmuştur. Bu yöntem karıncalar ile mücadelede de etkili.

3.Dışarı çıkarken yanımıza bella b. markasının buzzy b. ürününü alıyoruz. Aslında yazın çocukların çantasından hiç çıkarmıyorum. Organik bir içeriğe sahip. Direk çocukların üzerine sıkarak uyguluyorum. Kokusu biraz ağır, yoğun bir limon kokusu var. Yani kokulara karşı hassasiyetiniz varsa ağır gelebilir. Ama koruyuculuğu açısından ben çok memnunum. Doktorumuzun tavsiyesi ile kullanmaya başladım.5 yıldır kullanıyorum. Siz yine de doktorunuza mutlaka danışın.

4.Geçen seneden beri eczacımızın tavsiyesi ile sivol markasının yapışkan bant ürünlerini kullanıyoruz. Bir bant 7 gün kadar kullanılabiliyor. Çocukların yatak başına ya da kıyafetinin üzerine yapıştırarak kullanılıyoruz.Fakat çocukların üzerine yapıştırdığım da bu süre en fazla 2 gün oluyor. Açıkçası bu ürün tek başına pek fayda etmiyor. Sadece destek olarak alıyoruz.

5.Lavanta yağı var birde ama sadece ben kendime kullanıyorum, çocuklarıma hiç denemedim. Kremime bir kaç damla koyup cildime sürüyorum.Kokusu da bir harika oluyor.


Bizim kullandığımız yöntemler bunlar, farklı daha etkili çözümleriniz varsa lütfen yorum olarak bırakınız.

Bebeciklerimiz ve çocuklarımızın sineksiz geceleri, mışıl mışıl uykuları olsun.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DUYUSAL OYUN-JÖLE HAVUZU YAPIMI

GEOMETRİK ŞEKİLLERİ NASIL ÖĞRETİYORUM? ETKİNLİK.

EVDE MUKAVVADAN OYUNCAK YAPIMI (OTOPARK VE OTO YIKAMA )