1.SINIF EBEVEYNİ OLARAK SORUMLULUKLARIMIZ NELERDİR?
Dün okulumuzda 1. Sınıf ebeveyni olmak konulu bir seminere
katıldık. Bizi nelerin beklediği, çocuklarımızın bizden beklentileri, kaygılar,
alışma süreci gibi konulara değindiler.
Ben de sıcağı sıcağına yazmak ve sizlerle paylaşmak istedim.
3 çeşit ebeveynden bahsedildi seminerde.
İlki anne ve babasından
gördüğü, kendisinin yetiştiği tarzı devam ettirip üzerine herhangi bir katkıda
bulunmayanlar.
İkincisi ben yapamadım evladım yapsın, ben yiyemedim evladım
yesin, ben giyemedim evladım giysin şeklinde kendi hayatında ve çocukluğunda
yapamadıkları ve yaşayamadıklarını çocuğunda görmek isteyenler.
Üçüncüsü ise
araştıran, geliştiren, katkıda bulunan, daha farklı ve iyisi nasıl olabilir
çerçevesinde çocuğunu yetiştiren ebeveynler. Siz hangisi olduğunuzu
düşünüyorsunuz?
İşte bu çeşitli ebeveynlerin yetiştirdiği çocuklar ortak bir
paydada buluşup eğitim ve öğretim için bir sınıf oluşturuyoruz.
Bizim ve çocuğumuzun endişe ve kaygıları bu noktada
başlıyor. Ebeveyn olarak; Çocuğum okulda sıkılacak mı? Arkadaş bulabilecek mi?
Teneffüslerde bir kaza yaşanır mı? Tuvaletini kendisi yapabilir mi? Öğretmeni
çocuğum ile yeterince ilgilenip, sever mi? Daha binlerce soru ve kaygı ile
geceleri uykularımız kaçıyor. Ama elden bir şey gelir mi? Hayır!Kendimize, çocuğumuza
ve okulumuza zaman tanımak en iyi çözüm olacaktır.
Sorumluluk ve yapabileceklerimize gelirsek;
Bir sorun ile karşılaştığımızda, bu sınıf arkadaşı ile
yaşadığı bir problem olabilir, okula gitmek istemeyebilir, ödevlerini yapmakta
zorluk çekebilir! Sorun ne olursa olsun mutlaka okulumuz ile iletişim halinde
olmalıyız. Öğretmenimiz, rehber öğretmen ya da okul müdürü bizlere yardım etmek
için oradalar. Söylenmek, kızmak, hayıflanmak yerine iletişim ile her şey
çözüme ulaşacaktır.
Zaman zaman okula giderek çocuğumuz hakkında bilgi almak,
ilgilenmek çocuğumuzda ki güven duygusunu pekiştirecektir.
Ödevleri ile ilgilenmek çalışma isteğini artıracaktır diye
özellikle belirtti öğretmenlerimiz. Yalnız bu ödevleri bizim yapacağımız
anlamına gelmiyor.
Kimi zaman sıkılabiliyoruz, gün içersin de yorgunluğumuz
çocuklarımıza karşı ilgimizi azaltabiliyor. Bu noktada motivasyonumuzu
sağlarken bir şeyin nasıl başlarsa o şekilde devam edeceğini kendimize
hatırlatarak yapabiliriz.
1. sınıf uzun okul
hayatımızın başlangıcı ve başlangıçlar gelişme ve sonuç bölümünü etkiler!
Çocuğumuz ev ödevlerini yaparken kontrol etmek, yanlışları
tespit etmek ve sorun ile karşılaştığında çözüm yolu gösterip yine kendisinin yapmasını
sağlamak gerekmektedir. Projelerin de fikir alışverişinde bulunup yol gösterici
olabiliriz. Projesini oturup kendimiz yapmamalıyız!
Bu aşamada deneyimlerimi dönem ortasına doğru tekrar
yazacağım. Şuan bu konu da çok kararlıyız. Ödevini yapmazsa sonuçlarını
yaşamalı diye düşünüyoruz.
Çocuğumuz herhangi bir sorun yaşadığında bunu küçümseyen bir
tavır takınmanın çok sakıncalı olduğunun üzerine konuşuldu. ''Bu konuda mı
canın sıkıldı? Olur böyle şeyler'' yerine sorun nedir? Neler yapmalıyız?
Yaklaşımımız hep olumlu ve yüreklendirici olmalıdır. Duygularına önem
verdiğimizi göstermek, takdir etmek kişiliklerine önemli katkılarda
bulunacaktır.
Orkun beğenilmekten ve takdir edilmekten çok hoşlanıyor.
Çantasını ve okul kıyafetlerini birlikte hazırlamak hem
okulu hayatının bir parçası haline getirmesini hem de yavaş yavaş sorumluluk
almasını sağlar.
Sağlık konusu! Özellikle göz sağlığı başarıyı doğrudan
etkiler. Çocuklarımızı okula başlamadan sağlık kontrolünden geçirmek en temel sorumluluğumuzdur.
Huysuzluklarına anlayış göstermek, okuldan geldiğinde onun ile
konuşmak, gününün nasıl geçtiğini sormak…
Lafı uzatmadan ve sıkmadan en temel sorumluluklarımızı, seminerden
bana kalan en önemli notları sizin ile paylaşmaya çalıştım.
Yolumuz uzun! Sorumluluklarımız çok fazla ama bir evlat
yetişiyor, geleceğimiz şekilleniyor!
Yorumlar
Yorum Gönder