DUYUSAL OYUN NEDİR? EV DE NELER YAPABİLİRİZ?

Tüm duyulara hitap ederek çocuğumuz ile oyun oynamak ve bir şeyler öğretmek yapılan araştırmalara göre daha kalıcı sonuçlar vermektedir. 




Duyusal oyunlar çocuğumuzun işitme, koklama, tatma, dokunma ve görme gibi tüm duyularını harekete geçirir ve öğrenmeyi kolaylaştırır. Çocuğunuz henüz küçükken bütün duyu sistemlerini çalıştırmanız tüm duyuların  ve duyusal sisteminin oluşmasını sağlar.




Özellikle yurtdışında eğitimde aktif olarak kullanılan ve son dönemlerde ülkemizde de yaygınlaşmaya başlayan bir öğretidir.



Biz yetişkinler için basit olan birçok durum bebek ve çocuklar için alışması zor bir duruma döneşebilmektedir. Bazı çocuklar kuma ya da çime basmak istemezler, bazılarının her kokudan çok çabuk midesi bulanır, farklı kumaş tiplerini giymek ya da dokunmak istemeyen çocuklar, sudan korkan çocuklar vardır. Örnekler çoğaltılabilir. 

İşte bunların önüne geçebilmek ve gündelik yaşama daha çabuk adapte olabilmelerini sağlamak için duyusal oyunlar ayrı bir öneme sahiptir. Çevreden birçok uyaran alarak oyun oynayan çocukların iler ki yaşamlarında daha başarılı olurlar. Zihinsel gelişimlerinin daha iyi olduğu belirtilmiştir.


Bugün Batur ile dokunma duyusuna hitap eden bir oyun oynadık. Balonların içerisine farklı materyaller koydum. Bunu bir gece önceden hazırladım. Eğer evinizde farklı renklerde balonlar varsa daha güzel olur. Bizim evde sadece sarı renk vardı. Tek renk balon olduğundan üzerine surat ifadeleri çizdim. Amacım dikkatini çekmek, daha uzun süre dikkatini toplamasını sağlamaktı. 




Balonlarımın içerisine mercimek, pirinç, pamuk, su ve Türk kahvesi koydum. Pamuk ve Türk kahvesinden harika stres topu oluyor, ben bile oynamaya doyamadım. Surat ifadelerini de yapmaya çalıştık ve bana çok güldü. Tabi benim annem de karşımda şekilden şekile girse ben de gülerim. 




İçerisine kum, bulgur, jel  ya da aklınıza gelen farklı evinizde ne varsa  koyabilirsiniz. Ben balonun içine huni yardımı ile koydum. Bu tip küçük parçalı materyaller ile oynadığınız oyunlarda çocuğunuzu gözünüzün önünden lütfen ayırmayın!

Duyusal oyunlarımıza biz Batur ile devam edeceğiz. İnstagram adresim esereklianne takip edebilirsiniz!



Bebek ve çocuklarınız ile bol oyunlu, huzurlu, mutlu günler dilerim...



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DUYUSAL OYUN-JÖLE HAVUZU YAPIMI

GEOMETRİK ŞEKİLLERİ NASIL ÖĞRETİYORUM? ETKİNLİK.

EVDE MUKAVVADAN OYUNCAK YAPIMI (OTOPARK VE OTO YIKAMA )