KUKLA OYUNU,ÇOCUĞUMUZA GELİŞİMİNDE ETKİSİ NEDİR?

Anaokullarında öğretmenler tarafından oynatılan çok güzel bir materyal olan kukla ile ev de yapabileceklerimizin sınırı yok! 




Eğer hala almadıysanız, yıllarca oynayabileceğiniz bu tarz kuklaları edinmenizi tavsiye ederim. Kardeşlerin de birlikte zaman geçirebilecekleri harika bir aktivite oluyor, benden söylemesi. 

Kuklalar dünyanın birçok yerinde çocuk gelişimini destekleyici unsur olarak kullanılmaktadır. Tahtadan, kağıttan, bezden, kumaştan olmak üzere birçok çeşidi var. Ben ev de oynamaya daha elverişli olduğu için yumuşak , el ve parmak kuklası almıştım. 

Orkun ile baya eğlenmiştik zamanında, şimdi sıra Batur’da.



Kuklalar, çocukların hayal gücünü, düşünme kapasitelerini, dil gelişimini ve yeteneklerini geliştirir. Özellikle dil gelişimin de çok etkilidir. 

Batur şu an 15 aylık olduğu için dili etkin olarak kullanamıyor ama kuklaları ben konuşturuyorum. Hem eğleniyoruz hem bir hikaye anlatıyorum hem de interaktif bir oyun olduğu için her söylediğim beyninde bir yer ediyor. Aynı zamanda kendisi de beni taklit etmeye çalışarak dili döndüğünce biraz kafadan atarak biraz bildiği kelimeleri söyleyerek oyunumuza katkıda bulunuyor.



Çocuklarınız ile ev de oynayabileceğiniz ve eğlenebileceğiniz, hazırlık aşamasının olmadığı, kolay, basit ama bir o kadar da etkili bir oyun olan kuklayı oyunlarınıza dahil etmeyi unutmayın sevgili anneler! 





Çocuklarımız oyun oynayarak öğrenecekler, dil gelişimini ve yaratıcılığını desteklerken oyun oynayacaklar. Böyle böyle oynayarak büyüyecekler ve bir gün bir bakmışız ki pırıl pırıl harika birer yetişkin olacaklar. 


Çocuklarımız geleceğimiz ve iyi nesiller yetiştirmek bizim elimizde! Biraz çaba biraz zaman…Zaten yaşlandıkça yalnızlaşacağız, gençken kalabalık olmanın, hiçbir şeye yetişememenin tadını çıkaralım. 

İnstagram adresim esereklianne takip edebilirsiniz.

Çocuklarınız ile bol oyunlu günler dilerim...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DUYUSAL OYUN-JÖLE HAVUZU YAPIMI

GEOMETRİK ŞEKİLLERİ NASIL ÖĞRETİYORUM? ETKİNLİK.

EVDE MUKAVVADAN OYUNCAK YAPIMI (OTOPARK VE OTO YIKAMA )