EL-GÖZ KOORDİNASYON OYUNU

Bu sabah siz hangi oyunları oynadınız? Biz bu sabah mandal takıp çıkardık.

Eğer hala edinmediyseniz piyasada çok çeşitleri bulunan el-göz koordinasyonunu geliştiren ve ince kaba motor gelişimini destekleyen bu tip bir oyuncağı edinmenizi tavsiye ederim.




Batur dik olarak kendi başına oturmaya başladığı dönemden itibaren bu oyuncaklar ile oynamasına teşvik ettim. Bu şekilde materyalleri önüne sunarken ortamda başka bir oyuncak olmamasına özen gösteriyorum. Özellikle sesli ve ışıklı olanlar dikkat dağıtabileceği için o oyuncakları kaldırıyorum.

Bu sabah önce görselde ki oyuncağımız ile mandal takmadan oynadık! Tek tek renklerin hepsini söyledim. Şekilleri bir taraftan diğer tarafa beraberce taşıdık. Her seferinde tamamladığımızda kendimizi alkışladık. Alkışlanmak, bir beğeni kazanmak müthiş hoşuna gidiyor ve başarma hissi daha fazla konsantre olmasını sağlıyor. 




Yapacağınız etkinliği belli bir sırada sunarsanız daha fazla verim alırsınız. Tecrübelerim hep bu yönde oldu! Daha sonra oyuncağımızın üzerine mandalları taktım ve önce kendim çıkardım, biraz inceledim ve geri yerine taktım. Aynısını hemen taklit etmeye çalıştı. Çok eğlendi, çaba gösterdi ve başardı.

Burada dikkat etmeniz gereken iki husus var. İlki (bunu sadece siz bilebilirsiniz)çocuğunuzun kas gelişiminin mandalları açıp kapatacak düzeyde olması. İkincisi kullandığınız mandalların kolay açılıp kapanabilmesidir. 


Sonuçta oyun oynamakta ki amacımız çocuğumuzun hevesini kırmak değil, teşvik etmek ve başardığını görmektir. Benim kullandığım mandallar bu oyun için uygundu.




Bu tip oyunlar çocuğumuzun el-göz koordinasyonunu, dikkat süresini, bağımsız hareket edebilmesini, ince kaba motor gelişimini ve özgüveninin oluşmasını destekler. Hepinize çocuklarınız ile güzel ve oyun dolu günler dilerim. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DUYUSAL OYUN-JÖLE HAVUZU YAPIMI

GEOMETRİK ŞEKİLLERİ NASIL ÖĞRETİYORUM? ETKİNLİK.

EVDE MUKAVVADAN OYUNCAK YAPIMI (OTOPARK VE OTO YIKAMA )