EVDE MUKAVVADAN OYUNCAK YAPIMI (OTOPARK VE OTO YIKAMA )

Gelişen teknoloji ile her hizmet ve ürüne ulaşabilirliğin artması sonucu çocuklarımıza her şeyi altın tepsi ile sunabiliyoruz. 

Oyuncak,kıyafet,bilgisayar,tablet onlar daha istemeden önlerinde oluyor. 

Maalesef günümüz şartları bir çok alanda bize kolaylık sağlasa da elimizdekini değerlendirme,üretme ve düşünme gücümüzü elimizden alıyor.Bundan en çok muzdarip olan tarafta çocuklarımız.

Tabi buna dur diyecek olan,onlara elindeki malzemeleri değerlendirerek bir şeyler üretmenin zevkine varmalarını sağlacak olan kişiler bizleriz.

Üretmenin,emeğin ne demek olduğunu küçük yaşlarda öğrenmeleri hem sosyal yaşantılarına hem gelişimlerine hem de insani duygularına katkı sağlayacaktır diye düşünüyorum.

Orkun ve Batur ile hafta sonları evimizde olan materyalleri kullanarak istedikleri bir oyuncağı yapmaya çalışıyoruz.Geçtiğimiz 2 hafta sonunda mukavvadan  otopark ve oto yıkama istasyonu yaptık.

Yapımında ayrı oynarken ayrı eğlendik.Bitirdikten sonra ki heyecanları ise görmeye değerdi.

Kullandığım malzemeler otopark için, bir bez kolisi, kağıt havlu ve tuvalet kağıdı rulosu.Ben tuvalet kağıdı rulosunu kullanılmamış olanların içini alarak kullandım.Mavi ve siyah karton,yol için daha önceden aldığımız bant, prit ve tutkal.Gerisi tamamen sizin ve çocuğunuzun hayal gücüne kalmış.İstediğiniz gibi kesip biçerek şekillendirebilir ve boyayarak daha renkli bir hale getirebilirsiniz.











Oto yıkama istasyonu için malzemelerim, bir ayakkabı kutusu,bir adet bez,iki adet kağıt havlu rulosu,prit ve tutkal.Bezi kırpık kırpık keserek kağıt ruloya yapıştırdım.Arka tarafa küçük bir pencere açtım.Çocukların istedikleri zaman kapı gibi açıp kapamaları için.Gerisi yine kesip yapıştırmadan ibaret.










Bu tarz etkinliklerde birlikte gerçekten çok güzel vakit geçiriliyor.Çıkan sonuç her zaman insanı mutlu ediyor.Çocuklara başarma ve kendi oyuncağını üretme şansını tanımak öz güven gelişimi için bire bir.




Bizim ev yapımı oyuncaklarımızın  bitmiş hali görsel deki gibi oldu.Umarım sizde evde dener ve güzelce oynarsınız.Bizimkilerin size bir fikir olması için paylaşmak istedim.



Hep söylerim ''emeksiz yemek olmaz.''Bol oyunlu,mutlu,mesut günleriniz olsun.Soru ve yorumlarınızı bekliyorum.Daha fazlası için instagram hesabım @esereklianne takip edebilirsiniz.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DUYUSAL OYUN-JÖLE HAVUZU YAPIMI

GEOMETRİK ŞEKİLLERİ NASIL ÖĞRETİYORUM? ETKİNLİK.